^ Góra strony
Biuletyn Informacji Publicznej  
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 

Zaloguj

Projekty KSOW

URSUS – odradzająca się polska marka

Ursus to najstarsza marka produkująca sprzęt na potrzeby polskiego rolnictwa (firma powstała w 1893 r. a jako Ursus działa od 1907 r).

W roku 2011 spółka Ursus połączyła się z innym producentem maszyn rolniczych Pol-Motem Warfama i produkcja ciągników została przeniesiona do FSC Lublin. Od tej chwili nastąpił dynamiczny rozwój firmy. Oprócz sprzedaży w kraju, Ursus wkracza na rynki zagraniczne, głównie do krajów Afryki (Etiopia, Tanzania) i Azji. Opracowana wspólnie z polskimi naukowcami nowa, innowacyjna transmisja do ciągników dużej mocy ma być eksportowana na rynki zachodnie. Ursus się ciągle rozwija. Wprowadza na rynek coraz to nowsze modele tak, aby móc zaspokoić potrzeby rolników. Poniższa informacja podana przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego przedstawia dynamikę sprzedaży poszczególnych typów ciągników w Polsce:

Pozycja

Marka

Rok narastająco Styczeń-Wrzesień

2015

2014

Zmiana w % r/r

Ogółem

Udział %

Ogółem

Udział %

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

New Holland

John Deere

Zetor

Deutz-Farh

Kubota

Case IH

Claas

Valtra

Masey Ferguson

Farmtrak

URSUS

Steyr

MCCormick

Fend

Landini

1704

1644

1231

859

841

756

386

333

322

320

287

171

154

133

121

17,39

16,78

12,57

8,77

8,59

7,72

3,94

3,40

3,29

3,27

2,93

1,75

1,57

1,36

1,24

2096

1439

1265

800

1017

961

422

297

344

485

211

146

278

206

258

18,55

12,73

11,19

7,08

9,00

8,50

3,73

2,63

3,04

4,29

1,87

1,29

2,46

1,82

2,29

- 18,7

14,2

- 2,7

7,4

- 17,3

- 21,3

- 8,5

12,1

- 6,4

- 34,0

36,0

17,1

- 44,6

- 35,4

- 53,3

 

Pozostałe

534

5,45

1075

9,51

-50,3

 

OGÓŁEM

9796

100

11301

100

-13,3

Jak wynika z tabeli największy przyrost sprzedaży w tym okresie uzyskał Ursus ( 36 %), ale ilościowo to wciąż niewiele w porównaniu z takimi markami, jak New Holland czy John Deere.

Dlaczego więc polscy rolnicy nie chcą wspierać rodzimej produkcji ?. Chcą, aby konsumenci kupowali ich, polskie produkty rolnicze, a nie chcą kupować polskich ciągników, które obecnie nie odbiegają jakościowo od pozostałych. Nie chcą wspierać polskiej myśli technicznej, wpływać na tworzenie nowych miejsc pracy, obniżenie bezrobocia. Z dwóch typów maszyn rolniczych, które tę samą pracę wykonają jakościowo tak samo, wybrałbym maszynę prostszą, mniej konstrukcyjnie skomplikowaną, a tym samym tańszą zarówno przy zakupie, jak i w okresie eksploatacji.DSC 0083

This site uses encryption for transmitting your passwords. ratmilwebsolutions.com