W gminie Opatów uruchomiony został nabór wniosków z wiązanych z utylizacją azbestu. Mieszkańcy gminy Opatów (właściciele nieruchomości ) posiadający zdemontowane pokrycie dachowe z płyt azbestowych (eternitu) lub planujących demontaż tego pokrycia dachowego w 2019 roku, iż mogą ubiegać się o dofinansowane kosztów związanych z utylizacją azbestu.
Dofinansowanie obejmuje demontaż, transport i unieszkodliwianie płyt zawierających azbest, natomiast nie obejmuje dopłaty do nowego pokrycia dachowego.
Mieszkańcy (właściciele nieruchomości) zainteresowani takim dofinansowaniem w 2019 roku proszeni są o złożenie stosownych wniosków w terminie od 4 marca do 22 marca 2019 r.
Wzór wniosku można pobrać w siedzibie Urzędu Gminy w Opatowie oraz na stronie internetowej gminy: Na stronie internetowej gminy w odpowiedniej zakładce związanej z programem usuwania azbestu znajduje się również Regulamin udzielania dofinansowania na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Opatów ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach
Na podstawie uzyskanych informacji zostanie złożony wstępny wniosek do WFOŚiGW w Katowicach o dofinansowanie prac polegających na usuwaniu odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Opatów.
Wnioski o dofinansowanie będą realizowane według kolejności ich składania do czasu wyczerpania środków finansowych z otrzymanej dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na realizację „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Opatów na lata 2015-2032”.
Wnioski wraz z wymaganymi dokumentami należy składać w Urzędzie Gminy w Opatowie, ul. Tadeusza Kościuszki 27, 42-152 Opatów, pok. nr 20.