^ Góra strony
Biuletyn Informacji Publicznej  
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 
Harminogram szkoleń ŚODR Częstochowa 

Zaloguj

XXXVIII Dni Otwartych Drzwi

Pandemia COVID -19 szybciej niż myśleliśmy weryfikuje rynek jajeczny

Jajkatransport

Przypomnijmy, że w Polsce - podobnie jak w wielu innych krajach - wiele sieci handlowych i restauracyjnych, działając pod presją organizacji społecznych, złożyło publiczne deklaracje o wycofaniu z obrotu jaj klatkowych do roku 2025.

Nie wróży to dobrze Polsce oraz naszym producentom jaj spożywczych ponieważ 82,1 % naszej produkcji pochodzi z chowu klatkowego, 13,4% to ściółka, 3,7% to wolny wybieg, a tylko 0,8 % jaj produkcja ekologiczna.

kuraklatka

W opinii publicznej dobrostan drobiu pozostaje ważnym aspektem współczesnego rolnictwa. Polska (12 %) jest na drugim po Niemcach (13,2%) największym producentem jaj spożywczych w UE. Producenci drobiu robią wszystko, aby w każdym z systemów chowu zapewnić właściwe warunki bytowania ptaków. Również polska branża jest świadoma, że istnieje pewna grupa klientów oczekujących z powodów ideologicznych jaj pozyskiwanych w innym chowie kur niż klatkowy i dostarcza im te produkty. Trudno zarzucać krajowym producentom opieszałość w reakcji na potrzeby klientów. Nie oznacza to jednak, że popyt ze strony tych konsumentów jest na tyle duży aby całkowicie zmienić system produkcji jaj w Polsce. Konsument ma największe prawo do decydowania o tym, jaki produkt i w jakiej cenie chce zakupić. Czyli to jak szybko i na jaką skalę będzie się zmieniał sposób chowu kur niosek w Polsce i w całej Europie zadecydują klienci, nie tylko detaliczni ale i przemysł spożywczy.

farmadrobiu2

Tymczasem z ankiet przeprowadzanych wśród producentów wynika, że hodowcy podchodzą do deklaracji sektora HoReCa z dużą ostrożnością przewidując, że jeszcze w roku 2026, ponad 58,5 % procent jaj produkowanych w Polsce będzie pochodziło z chowu klatkowego. Pandemia COVID -19 szybciej niż myśleliśmy weryfikuje rynek jajeczny. Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez Krajową Izbę Producentów Drobiu i Pasz- dla konsumentów, ważnym czynnikiem wyboru przy zakupie jaj konsumpcyjnych jest cena. Wygląda na to, że przynajmniej częściowo sprzedawcy detaliczni próbują złagodzić w skutkach swoje decyzje długoterminowe, które nie do końca mogły być racjonalne. Sieci handlowe w Europie poddały rewizji własne deklaracje wycofania ze sprzedaży jaj klatkowych.

farmadrobiu

This site uses encryption for transmitting your passwords. ratmilwebsolutions.com