Działające w województwie małopolskim Stowarzyszenie GRUPA ODROLNIKA opracowało oddolną strategię Rozwoju Rolnictwa Ekologicznego. Strategia ta została budowana w ramach operacji
„Z głową i ze smakiem – współpraca rolników ekologicznych w skracaniu łańcucha dostaw”.
Celem tych zadań było wskazanie sposobów na wypromowanie żywności ekologicznej. Do nich należą:
- Wprowadzenie atrakcyjnych produktów ekologicznych do sprzedaży jako pamiątka turystyczna dostępna w miejscach chętnie odwiedzanych przez turystów. Wynika to z reguły, że łączenie przyjemnego z pożytecznym i praktycznym zawsze się sprawdza,
- Wdrożenie idei „Bio Miast” – gdzie produkty ekologiczne byłyby szeroko dostępne i jednocześnie ich produkcja pozwoliłaby na ochronę środowiska,
- Obniżenie kosztów żywności ekologicznej dla konsumentów. W tym celu wystarczy skracać łańcuchy dostaw czy też wprowadzić zerowy VAT na produkty ze znakiem euroliścia,
- Wypromowanie produktów regionalnych jako produktów lokalnych i ekologicznych,
- Wdrożenie punktów sprzedaży grupowej dzięki współpracy lokalnych gospodarstw,
- Wdrożenie wspólnej kampanii marketingowej promującej produkty ekologiczne.
Więcej o kampanii marketingowej dotyczącej promowania produktów ekologicznych można znaleźć na www.ksow.pl