^ Góra strony
Biuletyn Informacji Publicznej  
Zaloguj

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Kalendarz szkoleń

Jaką rolę odgrywa jajko w codziennej diecie każdego z nas?

Jajkatransport

Opinia o jajach na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniła, kiedyś z powodu niesłusznych doniesień traktowane po macoszemu dziś zalecane przez lekarzy i dietetyków.

Światowy Dzień Jaja został ustanowiony w roku 1996 roku w Wiedniu podczas światowej konferencji, gdzie zdecydowano, że każdego roku święto to przypadać będzie na drugi piątek października. Każdego roku coraz więcej krajów prowadzi świadome działania, aby zainteresować media jajami i dotrzeć w ten sposób do konsumentów, zachęcając ich do zwiększenia spożycia. „Polacy jedzmy jaja” to teza mająca niepodważalne argumenty naukowe, o cennych właściwościach jaj.

WED Poland

Jaja, są często określane przez naukowców naturalną pigułką witaminową w 100% naturalnym opakowaniu i niczym koktajl ,zawierający wiele niezbędnych witamin i minerałów, potrzebny w zdrowej diecie. Jaja są źródłem wszelkich substancji dobroczynnych.

Cholina jest konieczna dla prawidłowej funkcji nerwów i mięśni oraz przyczynia się do rozwoju mózgu i dobrej pamięci.

Żelazo odgrywa ważną rolę w produkcji czerwonych krwinek oraz jest niezbędne w transportowaniu tlenu w organizmie

Kwas foliowy, usprawnia wytwarzanie nowych komórek i wspomaga rozwój płodu, więc jest szczególnie ważny dla kobiet w ciąży. Jod jest potrzebny do syntezy hormonu tarczycy oraz decydujący w poprawnym funkcjonowaniu tarczycy.

Luteina i zeaksantyna nie tylko pomagają w zachowaniu dobrego wzroku, mogą również pomóc w zmniejszeniu ryzyka chorób związanych ze starzeniem się gałki ocznej, tj. katarakta, czy zwyrodnienie plamki żółtej.

Proteiny są niezbędne dla budowy i naprawy mięśni, organów, skóry, oraz innych tkanek ciała. Są potrzebne do produkcji hormonów, enzymów i przeciwciał.

Witamina A jest potrzebna do zdrowego rozwoju komórek; wspomaga wzrost oraz uzyskanie zdrowego wyglądu skóry, oraz poprawienie funkcji wzroku i systemu odpornościowego.

Witamina B12 jest niezbędna dla poprawnego formowania się czerwonych krwinek. Wspiera prawidłowe funkcje mózgu i systemu nerwowego.

Ryboflawina wspomaga zdrowy wygląd skóry i dobry wzrok.

Witamina B5 jest ważna dla prawidłowej przemiany materii, dla uwalniania energii ze spożywanej żywności oraz dla wzmożonego wysiłku umysłowego.

Witamina D jest ważna dla zdrowych kości i zębów; jest niezbędna dla przyswajania wapnia.

Witamina E pomaga w zachowaniu zdrowego układu moczowo-płciowego, nerwowego oraz zdrowych mięśni.

Profesor Frank Hu z Harvardzkiej Szkoły Zdrowia Publicznego od wielu lat zajmuje się problematyką jaj w żywieniu i profilaktyce chorób cywilizacyjnych, w szczególności cukrzycy i chorób krążenia. Najnowsze badania fińskich naukowców z University of Eastern Finland opublikowane w czasopiśmie „American Journal of Clinical Nutrition”, dowodzą że jedzenie jajek może zmniejszyć ryzyko cukrzycy typu 2. Okazuje się że spożywanie 4 jajek tygodniowo zmniejsza ryzyko cukrzycy typu 2 o ponad jedną trzecią.